Увага!
Увага!
Увага!
тиждень фізики!
Всім,
хто кмітливий та допитливий,
хто хоче почути цікаве, побачити незвичайне, зробити своїми руками оригінальне, показати свою ерудованість, блиск думок, моментальність відповідей
поспішайте!!!
Можливо і вас візьмуть в команду, якщо ви прийдете не з пустими руками, а з цікавими ідеями,
або хоч би в групу підтримки
Підсумок тижня:
лицарський турнір команд:
"Терті калачі" та "Породжені шовком"
Змагання проводяться на ігрових майданчиках:
Механічний рух
Сили
Теплота
Електрика
Магнетизм
Оптика
Завдання командам:
1.Добре озброїтися (підходять жарти, усмішки, народні повір'я, прикмети, явища, події, побачене в природі, цікаві досліди, вичитані чи почуті десь цікаві задачі, задачі на виконання практичних дій – і все з фізичним змістом).
2.Мати свою логічно побудовану загонову пісню, з якою команда вийде на змагання, а в ній багато чого зашифрованого, що потім розгадуватиме противник.
3.Завоювати симпатії учнів з усіх класів, щоб створити групу підтримки.
4.Подбати про оборону: вигострити логічність мислення, вміння в звичайних речах побачити незвичайне, навчитися за окремими прикметами розпізнавати сховане, парирувати удари противника точними, цікавими і дотепними відповідями.
Оргкомітет
План проведення тижня фізики
Дні тижня |
Заплановані заходи |
|
Поет! Гостри перо! Допомогу візьми у вчителя мови і літератури. |
Вівторок |
Незнані українці: Пулюй, Кондратюк, Кибальчич, Сікорський… |
Середа |
Конструктори і винахідники! Майстровиті хлопці! Майструйте, на ваші вироби чекає команда! |
Четвер |
Великий тренувальний збір. Неси торбу із загадками, усмішками, притчами, цікавими завданнями, оригінальними думками, цікавими дослідами, змайстрованими приладами. Попробуємо все! |
П'ятниця |
Піднімемо забрала і кинемося в бій! |
Суддівська колегія:
1.Головний суддя – вчитель фізики
2.Бокові судді – вчитель математики і вчитель інформатики
3.Судді на лінії – два учні (тип характеру "С") – один вболіває за одну команду, другий – за іншу.
4.Бажаючим спробувати себе в ролі судді – подавати заявки.
Правила проведення турніру
1.Кожна команда виходить для представлення із своєю загоновою піснею і атрибутами.
2.Суперникам пропонується розгадати справжню назву команди.
3.Домашні заготовки: по команді головного судді команди обмінюються завданнями: дати відповідь, продемонструвати явище, показати дослід, пояснити явище, виправити помилки тощо.
4.Кількість завдань має бути однаковою, незалежно від кількості домашніх заготовок.
5.Перед виконанням головний суддя оголошує "вагу" кожного завдання в балах.
6.Комонда старається дати відповідь сама , коли сумнівається або не знає відповіді – можна взяти допомогу сим патиків, але оцінка буде знижена на 1 бал.
7.Коли суперник не знає відповіді, відповідає команда, яка давала запитання чи завдання і заробляє собі 1 бал.
8.Команда, яка пропонує практичне завдання, забезпечує супротивника необхідними матеріалами і обладнанням.
9.Виставлені суддями оцінки коментуються.
10.Підведення підсумків ведеться по сумі середніх балів.
Хід поєдинку:
1. Вихід команд.
Вихідна пісня команди "Терті калачі"
Пісня про козацький похід
В чужоземній стороні на краю Борсуківської землі
Чудо – Юдо якесь завелось
Із гостренними рогами й величезними вухами,
Ну а хвіст – то страшне помело.
Цар змінився з лиця, з голови зняв вінця
І карету велів подавать,
Щоби в нашім загоні та при всі чеснім народі
Допомоги у нас попрохать.
Як сміливець знайдеться, з Чудом – Юдом поб'ється,
Й Чудо – Юдо то геть прожене,
То моя дочка Ганна і красуня, і панна
Аж дві жмені цукерок тому піднесе.
У похід ми зібрались, в торбу сала поклали
І головок аж дві чоснику,
Цибулину пекучу і хлібину пахучу,
На два метри спекли ковбасу.
Ми ідемо походом поза нашим городом
І співаєм козацьких пісень…
Ну а наша підмога і розрада й осторога
Десь позаду там торбу несе.
Ми не довго шукали, Чудо – Юдо впізнали:
Попід ліс воно пасло траву,
І хитало рогами, і махало вухами,
А хвостом Чудо – Юдо било мух.
Тут підмога підоспіла, всі козачки умілі
І тверда у козачки рука,
Біля чуда присіли, його вмить подоїли,
Було ціле відро молока.
Чудо ми приручили, відновить треба сили,
Ми широку полянку знайшли…
Все, що було у торбині, ми до кришки стеребили,
Чуду хліба окраєць дали.
Ми додому вертали у пошані і славі,
Чудо – Юдо попереду йшло
І хитало рогами, і махало вухами,
А нам весело й смішно було!
2.Розгадування справжньої назви команди
Будувати логічний ланцюжок: Терті – тертя – тепло – гаряче;
Калачі – калач – чол.. рід – хлопці
Назва команди: "Гарячі хлопці".
(Коли процес не йде – допомога навідними питаннями вчителя фізики).
3.Обмін запитаннями:
"Гарячі Хлопці":
І.Запитання:
1.В нашій пісні сказано про неправильне застосування одиниць вимірювання. Де саме?
(2 метри ковбаси).
2.В нашій пісні згадуються позасистемні одиниці вимірювання. Які саме?
(2 жмені цукерок).
3.Які рухи виконувало Чудо – Юдо, йдучи додому?
(Поступальний; коливання: вухами – поздовжні, рогами – поперечні)
4.Під час обіду козаки пригостили Чудо – Юдо окрайцем хліба. Яким саме: цілушкою
чи окрайцем з м'якушкою?
(Корова має тільки нижні зуби, а верхніх нема, тому розжовувати цілушку їй важко.
Пригостили окрайцем з м'якушкою).
5.Чому цар, коли їхав по підмогу, зняв з голови вінця? Відповідь має мати фізичний
зміст.
(Корона зроблена із золота. А золото має дуже велику густину, тому корона має ве
лику масу і її важко тримати довгий час на голові).
ІІ. Демонстрація виробів.
1.Підзорну трубу Галілея.
2.Самохідний каток з гумовим (пружинним) двигуном.
ІІІ. Провести досліди
1.Всі діти люблять райдугу. Покажіть нам її.
(Дають лазерний диск і ліхтарик).
2.Попробуйте поставити олівець заструганим кінцем на стіл щоб він знаходився в такому положенні хоч би 10 секунд.
(Дають диск і складаний ножик).
3.Покажіть як наша підмога несла слідом за козаками торбу.
(Палка 1,5метра довжини, торба масою 10кг).
ІУ. Виконайте практичні завдання:
1.Наші козачки подоїли Чудо – Юдо. А ви попробуйте подоїти пластикову пляшку.
( Дають пластикову пляшку, до половини наповнену молоком, гумовий напальчник і голку від шприца "10").