Четвер, 21.11.2024, 11:08
Вітаю Вас Гість | RSS

Борсуківська ЗОШ І-ІІ ст.Новоушицького р-н.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

Про організацію роботи по реалізації проекту «Школа – територія толерантності»

УКРАЇНА

ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

НОВОУШИЦЬКОЇ  РАЙОНННОЇ  ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

Борсуківська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів

вул. Леніна, 167, с. Борсуки, 32624, тел. 2-36-16 ,e-mail: borsuky@i.ua, код ЄДРПОУ 26495602


НАКАЗ

30.08.2015                                                                                                                 С.Борсуки                                                                                     №

Про організацію роботи по реалізації проекту
«Школа – територія толерантності»


 

      На сучасному етапі розвитку суспільства все більшої актуальності та визнання набуває ідея толерантної  педагогіки. Виникає потреба  по-новому подивитись на світ, подолати бар’єри  і перепони, які роз’єднують людей. Важливого  значення набуває поєднання теорії і педагогічної практики у вихованні учнівської молоді  у дусі толерантної педагогіки. Толерантність у всі часи вважалася людською чеснотою, яка передбачає терпимість до відмінностей серед людей, уміння жити, не заважаючи та не порушуючи прав і свобод інших. Толерантність – це не поступка, поблажливість чи потурання. Це передусім – активна позиція, що формується на основі визнання універсальних прав та основних свобод людини.
     На сьогоднішній день толерантність з ідеї, декларованої окремими філософами, вченими, педагогами, перетворилася в міжнародну норму загальнолюдського спілкування, яка потребує вивчення, викликає необхідність впровадження у практику виховання у підростаючого покоління  потреби і готовності до конструктивної  взаємодії  з людьми  незалежно від їх національної, соціальної, релігійної  приналежності, світогляду, мислення і поведінки; визначення  педагогічних  умов  впровадження  ідей  педагогіки толерантності, управлінської діяльності   навчального закладу із спрямуванням на формування рис толерантної особистості.


Наказую:
1.Розпочати роботу над проектом «Школа – територія толерантності»
 з метою:  сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу; формуванню особистості патріота України, гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації; своєчасного надання соціально-психолого-педагогічної допомоги учням та їхнім батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх; організації профілактичної роботи на основі глибокого вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню учнями правопорушень; координації зусиль педагогічної, батьківської громадськості для попередження протиправних дій та вчинків серед учнівської молоді; удосконалення  знань і умінь  взаємодії з людьми на  підставі  поваги,  людської  гідності  та прийняття  іншої  особистості;
на основі  критеріїв : емпатійність, комунікативна  взаємодія, соціальна активність, дивергентність мислення для створення  максимально  можливого  толерантного навчально-виховного середовища.
                           з 01.09.2015
2.Проект «Школа – територія толерантності» розділити на підпроекти:
2.1. «Проблема толерантних стосунків на рівні «вчитель – вчитель»
 Мета проекту: ознайомлення  педколективу з педагогічною та психологічною літературою, у якій наводяться дані  толерантності як категорії відносин, толерантності як особистісної риси, комунікативної толерантності, толерантності як етико - психологічної проблеми діяльності педагогічних працівників; сприяння створенню максимально комфортних умов для творчої самореалізації кожного вчителя, формуванню толерантних взаємовідносин на рівні «вчитель – вчитель».


2.2.«Проблема толерантних  стосунків на рівні «батьки – діти».  
Визнати: складовими толерантної особистості  батьків є : родинно-побутова  культура, дитиноцентризм, глибоке усвідомлення  відповідальності  за  виховання та  майбутнє  дитини,  культура міжособистісного спілкування,  духовна  культура,   здатність  до рефлексії, уміння  знайти  вихід  із  складної ситуації, соціальний  оптимізм.

Мета  проекту: мотивація на  толерантне  співіснування   членів родини, створення максимально сприятливих умов для формування системи  матеріальних і духовних цінностей в родині,  розробка заходів (на основі діагностування) щодо усунення проблеми у стосунках  на рівні  батьки-діти; формування толерантного  мислення в родині.


2.3.«Проблема толерантних стосунків на рівні «вчитель – учень».
Складові  толерантної особистості  вчителя:  емпатійність, духовна культура, управлінська  компетентність,  демократичність, організаторські  здібності, наукова  ерудиція,   педагогічна  етика,  педагогічна  майстерність,  гнучкість і критичність мислення, креативність, чутливість.

Мета проекту: визначити передумови та причини виникнення конфліктних ситуацій в системі «вчитель – учень» та ефективність навчально-виховного процесу, враховуючи психологічну атмосферу між його учасниками, розробити практичні рекомендації з попередження конфліктів в системі «вчитель - учень», створити максимально сприятливі умови для творчої самореалізації особистості учня.


2.4.«Проблема толерантних стосунків на рівні  «учень – учень».

Складовими толерантної особистості  учня є: чутливість,  чемність, високий  рівень співпереживання, здатність до рефлексії, уміння  знайти вихід із складної  ситуації, динамізм, соціальна  самоідентифікація,  креативність, ініціативність, критичність мислення, повага  до прав і свобод вибору інших.

Мета: мотивація на толерантне  співіснування учнів, створення максимально сприятливих умов для формування системи матеріальних і духовних цінностей в учнівському колективі; визначення характерних проблем у класних колективах; формування активної життєвої позиції особистості учня, морально-етичних якостей та  креативного  мислення.

3.Провести діагностичні дослідження по кожному з підпроектів 2.1, 2.3, 2.4 на основі  методик  В.А.Романця «Ваш стиль спілкування», «Рівень комунікативної толерантності» В.В.Бойко; по підпроекту 2.2 -  діагностування за методикою  О.І.Тушканова «Наскільки Ви терпимі?»
                         2.2, 2.3, 2.4                     01 – 10 вересня 2015року                                          класні керівники
                         2.1                                   01 – 10 вересня 2015року                                          голови методоб'єднань

4.З метою  прогнозування, відстеження і оперативного регулювання  проявів толерантності    кожного   учасника в конкретному проміжку часу використовувати критерії та показники толерантності, які будуть ключовими у  подальшому дослідженні ( за О.П.Погодіною) та рівні розвитку толерантності.

 

Критерії

Емпатійність

Комунікативна взаємодія

Соціальна 
активність

Дивергентність мислення


Показники

Чутливість

Відсутність напруги у поведінці

Соціальна самоідентифікація

Відсутність стереотипів, забобонів.

Чемність

Відсутність занепокоєння

Соціальна адаптованість

Гнучкість, критичність мислення

Високий рівень співпереживання

Уміння  знайти вихід із складної ситуації

Креативність

Повага до прав і свободи вибору  інших

Здатність до рефлексії

Автономність поведінки

Соціальний оптимізм

Динамізм

Ініціативність.


Ранжування показників:

Показники

Низький рівень

Середній рівень

Високий рівень

мотивація до толерантності

відсутня

розуміють важливість і значення, виявляють у стандартних умовах

осмислена необхідність.

співпереживання

нездатність

ситуативно

високий рівень

конфліктність

присутня у стосунках

у міжособистісному спілкуванні;

відсутня

компромісність

небажання йти на компроміс

невміння знаходити компроміс- не рішення

уміє піти на компроміс

креативність мислення

відсутня

конструктивність у діалозі виявляється при власній потребі

терпимість; знаходить вихід з проблемної ситуації

адаптованість в колективі

низька

досвід взаємодії  у групі

адаптований повністю

повага до прав і свобод інших

відсутня

зрідка

визнання

прояви емпатії, рефлексії  

відсутні

ситуативно-вибірково

постійно

агресивність

практично постійно

прояви у спілкуванні

відсутня

поведінка

безвідповідальна, егоїстична

конфліктна, егоїстична

самокритична

                          постійно                                                                                                             класні керівники     
                                                                                                                                                      вчителі – предметники
5.Отримані результати обговорити на засіданні методоб’єднання класних керівників за участю педагога – організатора Казімірової Л.П., провести пошук форм і методів толерантного виховання учнівської молоді в процесі методичної та  навчально-виховної  роботи, виробити  рекомендації щодо конкретизації та удосконалення форм та методів роботи  з усіма учасниками навчально-виховного процесу; створення  толерантного навчально-виховного середовища;  врахування вікової специфіки  формування толерантності;  підготовки педагогів до керування виховним процесом,
                          до 15.09.2015року                                                                                             Дацій Є.А.
 

6.На основі отриманих результатів, рішень засідання методоб’єднання внести корективи в плани особистісноорієнтованої виховної роботи з учнями щодо нейтралізації негативних якостей, розвитку недостатньо розвинутих та підтримки тих якостей, які проявляються на  високому рівні через:

  • Організацію зустрічей учнів.
  • Штучне створення  проблемних ситуацій.
  • Організацію проблемних дискусій.
  • Формування уміння пристосуватися до характерів, звичок, фізичних та психічних особливостей партнера.
  • Розвиток уміння знаходити спільну мову з різними людьми.
  • Прагнення до конструктивної комунікації – діалогу.
  • Природність у спілкуванні з людьми через систему толерантного навчання.  
                    до 15 вересня  2015року                                                                                  класні керівники

7.На засіданні предметних методоб’єднань розробити заходи щодо розвитку якостей толерантності в учнів в процесі проведення уроків, взявши за основу технологію  «створення ситуації  успіху».
                          до 15 вересня  2015року                                                                                   Шахрей Н.М.,  Деркач Г.І., Юр’єва Г.П.

8.Педагогу – організатору:

  • Внести корективи в традиційний план загальношкільних заходів щодо проявів толерантності учнями в ході підготовки та проведення виховних заходів.
  • Підготувати банк розробок виховних заходів із правознавства.
  • Розробити заходи щодо профілактики дитячої бездоглядності та безпритульності, правової та психологічної підтримки дітей та підлітків, які потрапили в складні соціальні умови.
                    до 15 вересня  2015 року                                                                                  Казімірова Л.П.

9.Шкільному бібліотекарю:
9.1.Раз на чверть проводити виставки – підбірки  літератури, бібліотечні уроки, зустрічі з літературними героями, які демонструють толерантну поведінку.
                                                                                                                                                      Деркач Г.І.
10.Членам педколективу:
10.1.Внести в плани  проведення  тренінгових занять та творчих вечорів з метою поглиблення творчої та особистісної взаємодії; заходів, спрямованих на поглиблення професійної педагогічної взаємодії,  інтегрованих уроків; проведення свят та творчих вечорів за участю всього педколективу
                          до 01 жовтня 2015року
10.2.У вихованні толерантності дотримуватися «власних заповідей»:

  • стримувати свої емоції;
  • вміти вислухати дитину;
  • вірити у своїх учнів;
  • тактовно підтримувати бесіду;
  • стимулювати власну думку.
                    Постійно

11.Вчителям початкових класів:

11.1.На засіданні методоб'єднання відпрацювати питання:

  • Донесення до учнів етичних знань про моральні закони, їхній характер та значення у житті.
  • Формування знань та уявлень молодших школярів про людяність, гідність, справедливість, толерантність, відповідальність.
  • Виховання « гуманної совісті» в дітей.
  • Розвиток вмінь відстоювати гідність іншої людини та власну гідність.
  • Розвиток почуття необхідності дотримуватися даного слова.
  • Розвиток вмінь передбачати наслідки власних дій за власною спонукою.
  • Розвивати вміння критично оцінювати власні дії, вчинки та давати оцінку діям інших людей.
  • Формування здатності до вчинку – чуйності, вчинку – розради.
  • Розвиток умінь дитини бачити позитивні сторони оточуючих її людей.
  • Уміння учнів бачити і відчувати чужий біль.
  • Формування в учнів бажання прийти на допомогу тим, хто в біді.
  • Виховання у дитини прагнення цінувати особистість іншої людини.
  • Формування необхідності доброзичливо ставитися, щоб доставити іншим радість і самому отримувати від цього задоволення.
                    до 20.09.2015року

11.2.Внести корективи в традиційні плани виховної роботи з використанням засобів:

  1. Виховання толерантності  ігровими методами навчання та виховання.
  2. Практикувати на уроках «вживлення» учнів в образ того чи іншого персонажа твору, щоб  пережити внутрішньо чужий біль, сподівання, важкий і радісний настрій.
  3. Мініпостановок в дитячому театрі початкових класів.
  4. Регулярним поповненням протягом тижня і щотижневими ревізіями на годинах классного керівника класної «копилки добрих справ».

 

12.Організувати проведення батьківського лекторію, на заняттях якого розглянути питання:
12.1. Анкетування щодо визначення обізнаності та проявів толерантності батьків до оточуючих;
12.2. Формування толерантного мислення в родині. Принципи формування толерантності в сім’ї:

принцип зв'язку виховання толерантності з життям. Батьки повинні орієнтувати підлітка не тільки на ситуації в суспільстві взагалі, а й на життєві ситуації, пов'язані з толерантною взаємодією у спілкуванні дитини з близькими, друзями, педагогами.

принцип поважного ставлення до особистості. Незалежно від позиції дитини, її світогляду, поважне ставлення до неї є необхідним принципом виховного процесу.

принцип опори на позитивне в дитині. Виховуючи дану моральну якість, ми повинні підтримувати розвиток, бачити в підлітку особистість, яка саморозвивається, готову до змін і самореалізації.

12.3.Розвиток толерантних якостей у членів родини та самоаналізу на основі рефлексії.

12.4.Формування в дітей системи цінностей, в основі  якої лежать такі загальні поняття, як консенсус (згода), компроміс, взаємоприйнятність і терпимість, прощення, ненасильство, співчуття, розуміння, співпереживання;
15.5.Виробити пам’ятку дорослим членам родини:

  • уникати фізичного насильства в родині, холодності;
  • виключити образи, негативні оцінки на адресу підлітка, придушення особистості підлітка;
  • не виявляти агресивної поведінки дорослими членами родини;
  • не підкріплювати небажані дії підлітків (наприклад, виражати гордість при конфліктах підлітка з однолітками)

12.6.Проведення практичної частини: зустрічі, тренінги з питань розвитку комунікативних навичок, встановлення толерантних стосунків в родині.

                          З 01.10.2015року
13.Про хід виконання наказу заслухати на педрадах в жовтні 2015року, січні та березні 2016року.

14. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.


Директор школи                                В.І.Фартушняк

З наказом ознайомлені:

 

 

Атаманчук М.С.

 

Деркач Г.В.

 

Черепуха Н.В.

 

Боднарчук Л.В.

 

Казімірова Л.П.

 

Шахрей Н.М.

 

Дацій Є.А.

 

Паламарчук Н.В.

 

Юр’єва Г.П.

 
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів

Борсуківська ЗОШ І-ІІ ст. Новоушицького р-н. Хмельницької обл. © 2024
uCoz